13 Ağustos 2009 Perşembe

Zeki Müren Müzesi



Geçenlerde internette bi takım görseller ararken, başrolde Zeki Müren'in oynadığı 1968 yapımı Katip (Üsküdara Giderken) isimli filmi buldum ve 80 dakikalık filmi gecenin 2'sinde izlemeye koyuldum. Filmin sonunu getirdiğimde gözlerim açık, belki bazıları için şaşırtıcı ama hala uyanıktım.Bir müzik öğretmeni ile öğrencisi Nazlı'nın aşk öyküsünün anlatıldığı film o zaman için sadece duygusal, şimdi benim için ise duygusal-komedi diyebilirim. Filmi izlerken o kadar eğlendiğim detaylar, replikler oldu ki, zamanın nasıl geçtiğini anlamadım. Filmden sonra, Zeki Müren hakkında bilgilerimi tazelemek, oraya gidene kadar maruz kalacağımı bilmediğim görsel bir şölene tutulmak üzere Zeki Müren'in Bodrum merkezdeki evine gitmeye karar verdim.



Zeki Müren, yani nam-ı değer 'Sanat Güneşimiz'in 1931-1996 yılları arasında yaşamış, hep üretmiş, farklı olmuş, kendi olmuş, hep saygı duyulmuş çok büyük bir sanatçı. Sayısız şarkısı ve filmi ile akıllara kazınmış, tarzı ile olay yaratmış, yıllarca kendi sahne kostümlerini bile kendi tasarlamış çok üretken bir kişiymiş. Hayatının son yıllarını Bodrum'da geçiren Zeki Müren'in evi 2000 yılında müze haline getirilmiş. O günden beri, Bodrum'daki evi dışında, İstanbul'daki evinden getirilmiş yatak odası, sahne kostümleri, çizdiği desenleri, hayranlarından gelen mektupları, aldığı ödülleri ve özel eşyaları burada sergileniyor. Hepsi birbirinden ilham verici objelerin, kıyafetlerin dili olsa da konuşsa diye düşünüyor insan. Birde inandığın şeyin peşini bırakma, farklılık her zaman için iyidir, elinden geleni ardına koyma diye bağırıyorlar.


O zaman hazır harçlar yok, boncuklar tek tek elle işleniyor...


Gözlükler, broşlar ve diğerleri


Meşhur ayakkabıları

Hiç yorum yok: