28 Temmuz 2009 Salı

Wet Blue Diary

Bodrum Kale'ye gitmeyi kafaya koymuştum ya bu sene, sonunda başardım. Kendisi başlı başına bir yazı konusu ama ben onu ileri bir tarihe öteliyorum çünkü bugün Müze girişindeki Haluk Elbe Sanat Galerisi'nin 21-31 Temmuz tarihleri arasındaki konuğundan, Mert Gökalp’in Sualtı Fotoğrafları Sergisi'nden bahsetmek istiyorum.



Mert Gökalp'ın sergisini önce babamdan, daha sonra Hürriyet Ege baskısından duydum. Müzeyi ziyaret ettiğimiz gün sergiye girmeye niyetlenmişken, 1 saat sonraki açılış yüzünden içeri giremeyince iyice hevesim kursağımda kaldı. İnternette yaptığım araştırmalar sonucu, İstanbul'a dönüş vaktim yaklaşınca iyice hırs yaptım ve öğlen sıcağında yine kalenin yolunu tuttum annemle. Mert Gökalp'in kendi deyişi ile “Doğu Akdeniz Deniz Canlıları Veritabanı Projesinden seçilmiş en güzel sualtı fotoğrafları, Doğu Afrika Kıyıları Mombasa Mercan Resifleri, Kisete & Wasini Deniz Parkından rengarenk resif fotoğrafları, Rengarenk süper makro sualtı fotoğrafları, Mavisi bol Geniş Açı Sualtı fotoğrafları ve sualtında modellerle yapılmış çekimleri bu sergide görmek mümkün.“ İyi ki de gitmişiz, farklı bir bakış açısı kazandım diyebilirim. Resmen tam kapalı olmasa da, kısık olan bir gözüm açıldı. Bütün gün televizyonlar 'Merak güzel şey, güzel şey merak!' diye bağırıyorlar ya, benim de sualtına olan merakım kabardı. Bu nasıl bir güzellik, bunlar ne kadar güzel renkler, ne güzel canlılar, ne güzel kompozisyonlar demekten başka bir şey bulamıyorum. Sergide kanvas baskı olarak sunulan fotoğrafların baskı tarzı bana hitap etmeyen tek şeydi sanırım. Keşke cam gibi denizi cam gibi baskıları olsaymış, bende fotoğraflardan ikisini satın alıp evimin yolunu tutsaymışım...

Sergi çıkışından fotoğrafçımızın babasından aldığım duyumlara göre kendisi Petrol Mühendisi imiş esasında. Amerika'ya gidip Okyanus Fiziği okuduktan sonra da, Deniz Biyologluğuna soyunmuş kendisi. Sanırım her parmağında başka bir marifet, fotoğrafçılık tutkusu sarmış kendisini bazılarımızı! sardığı gibi. Sualtı canlılarını fotoğraflayıp bir arşiv oluşturuyormuş şu günlerde. İlk sergisini takiben de, bir kitap varmış yolda. Çalışmalarının bütünü (sanırım) http://www.wetbluediary.com/ adresinde görülebilir(miş).

Fotoğrafçılığın bir bu kısmına merak salmamıştım, artık ona da start vermenin vakti geldi sanırım. Önce dalmayı öğreniyorum, sonra sualtında fotoğraf çekmeyi... Belki Mrl'ın yaptığı gibi gökyüzünde uçup sonra süzülemiyorum ama yüzebilirim gibime geliyor. Yüzebilirim, ne de olsa merak güzel şey ve ben merak ediyorum.

1 yorum:

mrlmrl dedi ki...

ya uçabilirsin sen de!!!hatta uçmalısın!ama önce yüzmelisin bence de...daha doğrusu dalmalısın!merak güzel şey elbette de, fazla olmamak kaydıyla:P
şimdi Mrl'dan da bir yazı geliyor senin bu yazın üzerine...bu sefer ki fotoğrafçımızı bilemiyor olabilirsin diyerekten seni de haberdar etmek istiyor kendileri...merak et bakalım:)kimmiş bu fotoğrafçı?!