23 Temmuz 2009 Perşembe

Yalıkavak Pazarı



Bilen bilir, Bodrum’un pazarları meşhurdur. Pazartesi günü Türkbükü pazarı, salı günü Bodrum tekstil pazarı, çarşamba günü Ortakent pazarı, perşembe günü Yalıkavak ve Bitez pazarları, cumartesi Turgutreis pazarı, pazar günü de Gümbet pazarı kurulur. Her pazarın kendine has meraklıları vardır, ne de olsa her biri diğerinden farklıdır ama ortak yönleri de Bodrum pazarı olmaları dolayısıyla oldukça çok. Bütün bu pazarların ortak noktası; köylülerin bahçelerinde yetiştirdiği ve topladığı otları, sebze ve meyveleri satmaları, kendilerinin dokuduğu kumaşlardan diktikleri elbiseleri ilgilenenlerin beğenisine sunmaları... Bodrum pazarı gerek otobüs garının yanıbaşında kurulması, gerek üstünün kapalı olması dolayısıyla, sıcaktan dolayı mümkün olduğunca Bodrum’a inmekten kaçındığımız günlerde hiç bir zaman iyi bir alternatif olmadı benim için. Diğer bir çok pazar da, bulundukları mevkiinin küçüklükleri ile orantılı olarak oldukça küçükler. Ama bir Yalıkavak pazarı var ki, Bodrum’a gelip ona gitmek olmazsa olmaz.



Bodrum’un Yalıkavak Beldesi’nde 43 yıldır Perşembe günleri kurulduğu rivayet edilen pazar, çevrede sürekli ikamet edenlerdan daha fazla turistlerin alışveriş mekanlarından biri. Belediye'ye ait 12 dönümlük arazide kurulan pazarda yok yok. Minik bahçelerde yetiştirildikleri her hallerinden belli sebzeler, meyveler, otlar, taptaze kuruyemişler (yedim ordan biliyorum... taze badem ve cevizleri unutamıyorum), kıyafetler, takılar, peştemallar, havlular vs vs... Milas, Aydın, Denizli dahil her yerden gelen 1200 esnafın tezgah açtığı pazara Yunan adalarından gelen turistlerde akın ediyormuş desem, işin ciddiyeti daha iyi anlaşılır diye düşünüyorum. Sıcağın alnında öğlenin ortasında bayılmak üzere iken imdadımıza yetişen gözlemelerden de bahsetmemek yanlış olur. Ege’nin bağrında olunca otlu gözleme öneriyorlar ama ben kendisini pek tutmadım. İçindeki otların arasında neler olduğunu bir türlü çıkaramadım (kereviz sapı fln olmasından şüpheleniyorum..) Patlıcanlı kaşarlı olan gözlemeyi tüm Yalıkavak pazarına gideceklere öneriyorum.

Hiç yorum yok: