3 Ocak 2009 Cumartesi

Sürmanşet



Sadece ic karartmaya yarayan gazetelerin en sevdigim, hatta tek sevdigim tarafi icinde sinema, tiyatro, kitap ve konser bilgilerini barindiran kultur sanat ekleri, bende hem kimler sahnelerdeymis, sahnelenen eserlerin tanitim posterleri neye benzermis buradan takip ediyorum. Gecenlerde Erkan Can, Dolunay Soysert, Tardu Flordun, Ceyda Düvenci ve Beste Bereket'in oynadiklari oyunun bir afisini gorunce merak etmistim, acaba bu oyun neye benzer diye. Arkadasimdan gelen teklifle, atladim bu firsatin ustune. İstanbul Halk Tiyatrosunun bir oyunu olan Sürmanşet, Sinan Tuzcu tarafindan yazilan bir politik-drama ve BKM'de sahneleniyor.

Oyun, mafya/siyaset/polis üçgeninde bir skandali anlatirken, bu üç kesimle hic bir alakasi olmamasi dolayisiyla siradan hayatlari oldugunu soyleyebilecegim bir abla kardesin nasil bir anda kendilerini kendi rizalarinin disinda ama bu olayin basrolunde bulabildiklerini anlatiyor. Insanlari dusunmeye ittigi ana fikrini sevdim oyunun, ve elbette sahne tasarimini ve video enstalasyonlarinin kullanim seklini daha onceden ornegini gormedigim icin cok yenilikci buldum ve begendim.

Ilk yarinin biraz monoton ve siradan ilerlemesine sıkılsamda, ve bakanin oglu Tardu Flordu'nun surekli kufurlu konusmasina seyircinin cik cik diye tepkiler vermesine cildirsamda, ikinci yarida oyun baya bi toparlandi ve hos bir sekilde noktalandi. Hikaye anlatimini icindeki gecisleri sevdim.

Internette gordugume gore, bu oyunun en çarpıcı bölümü guyya lezbiyen öpüsme sahnesiymis. Icinde cok muhim bir mesaj barindiran ve gorsel/isitsel tasarimlarla renklendirilmis bu oyunda insanlarin ilgisini ancak ve ancak Beste Bereket ve Dolunay Soysert’in oyunda sevgili olmaları ve sahnede Fransız usulü öpüşmeleri mi cekmis? Ben mi sahneye cok uzaktim, yoksa bu insanlar sasirmis mi?

Hiç yorum yok: