18 Ocak 2009 Pazar

Galata dolaylarinda

Galata etrafinda dolanmaya merak sardim bu aralar. Her gecen gun daha da guzellesiyor; eski binalarin restorasyonlari, acilan yeni studyo, kafe ve workshoplarin varligi ile silkeleniyor semt, eski buyusu tekrar canlandirilmaya calisiliyor. Gerci ben eski halini nerden bilicem ama yinede kafamda canlandirabiliyorum Galata cevresindeki ara sokaklarin yakin zamanda nasil degisecegini.



Mavra Design.Cafe.Workshop kuledibindeki Serdar-i Ekrem Caddesinde, sicak ortami, farkli kulvarlardaki cesitli tasarimcilarin yaptigi oyuncaklari, ozel tasarlanmis koltuklari, kahve fincanlari ve sundugu aperatifler, icicek, yemek ve elbette bruch opsiyonlari ile çok şirin bir mekan. Gevezelik, bos soz anlamina gelen Mavra, arkadaslarla takilip samata yapmak icin de, elinize kitabinizi alip bir cay/kahve esliginde tek basiniza keyif yapmak icin de cok hos bir yer. Yonca Akçay'ın ilk başta yarı kafe yarı seramik atölyesi olarak tasarladığı Mavra, iki ay önce açılmış ama simdeden Galata sakinlerinin ilgisini cekmise benziyor ki, hep icerdeki koltuklari dolduruyor. Starbucks, Gloria Jeans gibi birbirinin tipkisinin aynisi mekanlardan sıkılanlara (mesela ben) cazip gelebilir diye dusunuyorum.

Mavra'da sundugu urunler kadar, oraya takilan insanlarda cok zevkli. Evvelsi gun, annemlerle kafede otururken kendimi hic tanimadigim bir grup insanla alakasiz bir yere giderken buldum mesela. Ortak ilgi alanlarimiz oldugunu farkedince Mavra Galata sakinlerinin pesine takiliverdim.

Contemporary Istanbul Special Projects kapsaminda Alexander Berg isimli fotograf sanatcisi "One Shot Istanbul" isimli bir proje yurutuyormus. Bu projeyi daha onceden New York ve Pekin'de de gerceklestiren Alex, projenin ucuncu ayagi icin diger iki sehirden farkli bir sehrin ve kulturun insanlari ile calismak istemis. 25.12.08 - 18.01.09 tarihleri arasinda kamera karsina gecmek isteyen herkesi tek poz/tek an/tek kare icin studyosuna bekliyormus. Mavra Galata sakinlerinden bu tecrubeyi daha onceden yasayanlar bir organizasyon yapmis, bu grubun da toplu bir fotografi olsun istemis ve randevu almislar. Bende merakli melahat olarak, durumu kolacan etmek icin yanlarina yapistim. Belki daha Galata sakini olamadim ama kimbilir, beni aralarina kabul eden bu gruba bende cok alisir ve onlarla takilmaya baslarim bir gun;) Asil cekime gelecek olursak; Rumeli Han'a varip studyoyu bulduktan sonra, bir soru kagidi karsiladi bizi; fotograf cektirmek isteyenlerin adlarini, nereli olduklarini, Alex'ten ne tarz bir cekim istediklerini soran bir nevi form. Formun son ve en zor sorusu ise, fotografiniza vermek istediginiz isim nedir? Ve elbette fotografinizin cesitli sergi ve kitaplarda kullanim hakkini seve seve verdiginizi simgeleyen bir imza! Iste bu kadar. Paraflaslar kuruldu, isik olcumleri yapildi, oldukca kalabalik Mavra Galata sakinleri bir kareye sigabilmek adine sıkıştı. Bende arkadan bu manzarayi seyrettim, bir kac fotograf cektim, "One Shot" anini bekledim. Cekim sonrasi uzaktanda olsa fotografi gordum, kendi cektiklerimi cok merak ettim ve elbette kafamda bizim kizlarla da toplu bir cekime gelme hayalleri ile studyoyu terkettim.


Fotograf: Alexander Berg

Alexander Berg ve One Shot projesi hakkinda daha fazla bilgi fotografmag'da bulunabilir.


Fotograf: Intermediate Turkish;) (Bu da benim, One Shot anini fotograflayisim)

Gel zaman git zaman, zaman su gibi akip gecti. Projenin son gunlerine yaklasilmaya baslanmisti ki, ben once randevu almaya calisinca aslinda buna gerek olmadigini ogrendim. Gitmeye niyetlendigimiz gun geldiginde ise, ansizin bir mail geldi. Son haftalarina girdiklerinden ve maalesef butun randevular doldugundan bizi kabul edemeyeceklermis... Kizmadim desem yalan olur, daha dogrusu bozuldum. Kendimi bu cekim icin baya hazirlamistim ama olsun, biz kendimiz de bir cekim yapabiliriz diye dusunuyorum. Daha onceden alasini yapmamis miydik?

Hiç yorum yok: