11 Ağustos 2008 Pazartesi

Kaptan Pilot


Kaptanimizin "Bir Dilek Tut" projesi sirasinda cektirdigi fotograf...

Dun gece Bodrum'a uctum. Bu sene Avrupa'da saga sola cok uctum ama bu sefer ki gibi degildi hicbiri. Pegasus ucusundaki Atlasjet kaptan pilotu Derya Günaçan resmen gecemi senlendirdirdi. Erkenden havalimanina varisimiz dolayisiyla onden aldik koltuk numaralarimizi. Gorkem'in gitarini tepedeki bagaja sigdirma kaygisiyla da on siralardan bindik ucagimiza. Dakik bir sekilde doldu kabin ve kemerlerimizi baglayip guvenlik uyarilarini dinledik. Sonunda tane tane konusmasi ve etkileyici sesi ile kaptanimiz konusmaya basladi. Efendim, hepimiz hosgelmisiz, yolculuk suremiz su kadar, ucus yuksekligimiz bu kadarmis. Buraya kadar hersey icerik olarak siradan ama aktarilis acisi bakimdan farkli bir hosluk icerisindeydi. Ucagimiz havalandiktan bir sure sonra enteresan olan anons geldi. Kaptanimizin dikkatimizi cekmek istedigi, gokyuzundeki ayin guzelligi ve ay isiginin bulutlar ustundeki hos yansimasiydi. Bu guzelligi gorunce bizimle paylasmak istemis. Turkceden sonra bir de ingilizce yapti ayni anonsu. Kabinde bende dahil bir cok insan kikirmaya basladi saskinlikla. Ilk defa boyle birsey duydum hayatimda. Daha sonra ucusumuz cok rahat gececeginden bahsetti. Olusabilecek ufak sallantilarin turbulans olmadigini, sadece saatte 120 km hizla carpan ruzgar oldugunu paylasti. Hava karanlik oldugundan ustunden gectigimiz sehirlerden, tarihi yerlerden ya da dogal guzelliklerden bahsetmedi ama bunlari da yapiyormus yeri geldiginde. Eve geldigimde meraktan aklima kazidigim adi google'da aradim, ve saskinliklarini paylasan diger insanlarin yazilarindan ogrendim bu ayrintilari. Guzel bir yolculuktu, keske her kaptan pilot boyle anlasilir ve rahatlatici konussa, butun ucuslar daha cekilir, eglenceli bir hal alsa.

1 yorum:

asenkron dedi ki...

kendisiyle istanbul - bodrum seferi yaptım geçen cuma. müthiş keyifli bahsettiğiniz gibi. ek olarak bizim uçağa da 120 km/h hızla rüzgar çarpıyodu. rastlantıya bak... yoksa?