24 Ekim 2009 Cumartesi

Yeni Tadlar, Yeni Mekanlar 2

Cuma akşamı İpek ile buluşup sahilde yürüyüş yapmaya niyetlendik. Sahillere hasret kaldım ya, canım nasıl Suadiye'den Fenerbahçe'ye kadar yürümek istiyor... Koşuşturmaca arasında zaman kavramını da kaybetmiş biri olarak hava saat kaçta kararıyor onun bile farkında değilim. Sonuç olarak planlarımızın aksine hava çoktan kararmıştı buluştuğumuzda, bizde önce yemek yiyelim sonra yürürüz dedik. Diyiş o diyiş tahmin edileceği üzerine. 'Tabii ki de burger gibi sağlıksız bişiler yemeyelim...' derken, yine yeni tadları keşfetme uğruna ideallerimizden vazgeçtik.



Dükkan Burger

İlk durağımız, yıllardır namını duyduğum ama hiç gitme fırsatı bulamadığım Dükkan oldu. Esasında 2004'te Armutlu'da açılan Dükkan, etlerinin lezzeti ile nam salan ama fiyatları ve az pişmesi gereken bir eti çok pişmiş isteyen müşterilerini 'o et öyle pişmez, böyle pişer...' şeklinde paylayan çalışanları ile insanı gidip gitmemek arasında kararsız bırakan bir mekan oldu benim için uzun süre. Dükkan'ın yanı sıra, caddede ve daha başka yerlerde Dükkan Burger açıldı, ben yine önünden geçip durdum ama bir türlü gidemedim, taa ki İpek ile biraraya gelene kadar. Ne kadar hoş bir tesadüftür ki, yeni tadları keşfetme merakım genelde İpek ile beraberken kabarıyor. Normalde bildiğim ve beğendiğim lezzetlerden başkasını denemeye meyilli olmayan bana bir haller oluyor, heralde İpek ile uyuşan damak tadımızdan olucak, cesaret geliyor. Neyse menüye bakınca ne kadar az seçenek olduğunu görüp rahatlayan biri olarak ben ve İpek, cheeseburger ve patates kızartmalarımızı sipariş ettik ve tadını çıkardık. Burgerin tadı hiç fena değildi ama patates kızartması ve Dükkan'ın özel hardalı oldukça başarılıydı. Fast food denince akla gelen markaların burgerlerinden ve patateslerinden çok daha lezzetli.


Krispy Kreme

İkinci durağımız Krispy Kreme, kapılarını 1937 yılında Amerika'da açmış bir donut markası. Biz Türkiye'de sadece Dunkin'i biliyoruz ama Amerika'da yüzlerce markanın arasında biri. Diğerlerinden farkı ise, her dükkanın içindeki donut üretim fabrikası, kendi deyişleriyle donut tiyatrosu bulunması. Hamurun oluşturulmasından, kesilip kabartılmasına ve pişirilmesine ve glaze şelalesine tutulmasına kadar süreci izlemek mümkün, tabi sonunda kırmızı ışık yanınca ortaya çıkan sıcak donut sürecin en tatlı kısmı. Sadece kahve içilmeye de gidilebilinir ama saçma olur bence. Gitmişken donut yemekte fayda var.

Hiç yorum yok: