4 Haziran 2009 Perşembe

Trafikte agresif olmayın, hayatta kalın!

Her gecen gun daha az araba kullaniyorum ve bundan mutluluk duyuyorum. Daha az trafige giriyorum, sadece Anadolu Hisari ile 4.Levent arasinda gidip geliyorum. Ise gidis ve isten cikis saatlerini ben belirledigim icin, farkinda olmadan trafikten kacmak icin hayatimin akisini degistiriyorum.En azindan daha sakin ve huzurlu oldugumu goruyorum... Fakat her zaman istedigim gibi olmuyor trafik, bir gunu birine bir saati bir saatine uymuyor. Iste ben o zaman cildiriyorum. Arabamin kapisinin kilitli oldugunu kontrol ettikten sonra, agzima almayacagim laflar ederken, el kol haraketlerleri yaparken buluyorum kendimi. Kendimi taniyamiyorum...



Neyse ki, gecenlerde bir mail aldim, tam zamaninda! Trafikte agresif olmayın, hayatta kalın! sloganli bir projeden bahseden bu mail, Türkiye Trafik Kazalarını Önleme Derneği Başkani Hitay Güner'in konuk konusmaci olarak bir toplantimiza katilacagini soyleyince, bu konusmayi dinlemeye ihtiyacim oldugunu dusundum. Tabi bir de boyle bir dernegin varligindan bugune kadar haberdar olmamam, merakimin kabarmasina vesile oldu.

Türkiye Trafik Kazalarını Önleme Derneği, 1959 yılında Ankara’da “Trafik Kazalarını Önleme Cemiyeti” adı ile kurulmuş ve o gunden beri calismalarina devam ediyormus. Amaclari elbette yol ve trafik güvenliğinin sağlanması için girişimlerde bulunmak, çalışmalar yapmak ve önlemler almak, ama bundan daha onemlisi toplumda ve bireyde güvenli sürüş ve trafik bilincini oluşturmak ve geliştirmekmis cunku trafik kazalarinin cogu surucu hatalarindan kaynaklaniyormus. Yani birey olarak her birimize inanilmaz cok gorev dusuyor. Caydirici olmaktan uzak trafik cezalarimiz esas amaclarina hizmet etmediklerinden, insan hayatinin kiymetini bilemedigimizden, sokakta yururken insanlara gosterdigimiz saygiyi direksiyonun basina gectigimizde kaybettigimizden Turkiye trafik kazalari ve sonuclari ile cok korkunc bir tablo ciziyor. Isin kotusu Istanbul gibi aldigi gocler sayesinde farkli kulturlerden gelme ihtimalleri cok yuksek insanlarla dolup tasan bir sehirde yasayan bizler bile yeri geldiginde nasil tepki gosterecegimizi bilmiyoruz, kendimizi kaybediyoruz... Halbuki yapmamiz gereken cok kolaymis. Yol ver, goz kontagindan kacin ve sinirlenince 1'den 10'a kadar say. Iste bu kadar! Bunlari gercekten deneyecegim.

1 yorum:

Gözde Otman dedi ki...

haha bakmasana kizim, gerginlik cikarmaya gerek yok... sonucta adamin nerden geldigi belli degil.. adam bisi diyebilir, bende cevap verebilirim, bi de kendimi tutamayip el kol hareketi yapabilirim. adam bu durumdan killanabilir ve arabadan inebilir vs vs.. hos degil;)