6 Haziran 2009 Cumartesi

Coraline



Coraline, turkcemize 'Koralin ve Gizli Dünya' seklinde cevrilmis Neil Gaiman tarafindan kitabi yazilmis, Henry Selick tarafindan yonetilip ekrana aktarilmis 3D ve stop motion animasyon. Fragmanlarini izledigimde bende merak uyandiran butun animasyonlar gibi icimi kipir kipir eden bu filme gidisimi istemeden erteledim uzunca bir sure. Sinemaya gitmek icin zaman bulamamak bir yana, kizinin gozlerine dugme dikmesini kabul etmesi karsiliginda her seye sahip olabilecegi bir dunyayi vaadeden annenin goruntusu beynime kazinmis haftalar once. Ama ne olduysa cumartesi gunu oldu. Ayaklarima kara sular indigi bir anda, dinlenmek icin sinemaya gitmenin cok iyi bir fikir olduguna karar verdim ve en yakin seans Coralin olunca, dugme gozluleri dusunmeden biletimi alip salonda yerimi aldim.

Yeni tasindiklari evde, annesi ile babasinin ilgisizliginden muzdarip bir kiz cocugunun hikayesini anlatiyor film. Filmin basinda evde oyalanmaya calistigi sahneler benim favorim iken, birden paralel bir dunya kesfediliyor ve hikaye dogal olarak yoldan cikiyor. Gercek hayati ile 'oteki' hayati arasindaki zitliklar arasinda gidip gelen Coraline, elinde olmayanlarin cekiciligine kapilsa da en basta (tamam, bende kapildim surekli olarak mutfaktan yukselen leziz yemek kokularina, Mr. Babinski'nin sovlarina, ziplayan farelere ve pamuk seker firlatan toplara;) yazarimiz aklini basina getiriyor kucuk kizin. Elindekiler ile yetinmeyi, cok isterse ve sabrederse istediklerine ulasabilecegini ona gosteriyor sonunda.

Film iyi idi, guzel idi belki ama ben daha cok sıkıldım, sonunu nasil getirecegimi bilemedim. Ayrica bu filmin beni yer yer germesi normalmis diye duydum. Filmin cogu yerde 'cocuklara macera yetişkinlere kâbus' seklinde lanse edilmesine hic sasirmadim. Izledigim cocuklar animasyon bile olsa, onu gercekmis gibi dusunmekten, olaylari fazlasiya ciddiye almaktan kendimi alamiyorum. Halbuki gerek yok, Kırmızı Başlıklı Kız ve Hansel ve Gratel gibi masallarda şiddet iceriyordu ama bunu yillarca kafama takmadim. Simdi Coraline'i takmak niye?

Hiç yorum yok: