10 Kasım 2008 Pazartesi

Sandal Balik Evi



Uzun zamandir Bogazici'ne inmemistim. Gectigimiz cuma gunu Toni yengenin dogumgunu vesilesiyle Yeniköy'deki bir restorana davet edilince baya mutlu oldum, annemlerin pesine takildim. Sandal Balik Evi daha onceden de kucuk ve salas oldugunu duydugum bir balik restorani. O kadar kucuk ki, havanin baya sogumasina ragmen kendimizi disarda otururken bulduk, once bir sasirdim. Soguktan biraz tedirgin olmama ragmen, onlem mahiyetindeki meshur ufo ısıtıcılar ve her sandalyenin ustundeki 'sandal balik evi' imzali polar şallar, hatta ve hatta sırtımız rahat etsin diye etrafa serpilmis bel yastiklari direk pozitif bir hissiyat yaratti bende. Leziz yiyeceklerin oldukca hizli servis edilmesiyle de "tekrar gelirim ben buraya..." dedirtti bana.

Gelelim neler yedik, hangilerini begendik kismina ... Misir ekmegi ve patlican salatasiyla giris yaptik, kalamar ve karides guvec ile devam ettik. Dogumgunu cocugunun istegi uzerine gelen, ustunde sarimsakli zeytinyagi gezdirilmis salatamizin yaninda balik servisi de yapildi. Balık böreği, balık mantısı, balık köftesi, balık kokoreç, balık dolması ve balık iskender gibi bir cok farkli ve ozel lezzet sunuluyormus burada ama biz tabii ki de, izgara cipura ve dilimlenmis palamuttan sasmadik. Hersey gercekten de cok taze ve lezzetliydi, ortamda cok temiz ve sempatik. Sandal Balik Evi tam 7 yildir Köybaşı Caddesi 143 numarada bulunuyormus, daha kolay bir tarif icin McDonalds'in karsisinda diyebiliriz (gerci McDonalds'in da kamule oldugunu soylemekte fayda var).

Yeniköy'e gelince (bilmeyenlere), kendisi Boğaziçi'nin Rumeli yakasında, Sarıyer İlçesi 'nde İstinye ve Tarabya arasında yer alan semt. İstanbul'un fethi sırasında harap bir semtken Osmanlılar tarafından 16. yy'da imar edilmiş 18. yy'dan beri de hep seçkin bir semt olmuş (wikipedia;). Bugunlerde, sahil kesimlerinde İstanbul'un seçkin ve zengin zümresinin yaşadığı, sahile inen yamaçlarda çeşitli sitelerin yanında eski evlerin yer aldığı, daha yukarıda yeni yapılan sitelerin olduğu bir yer. En çok tercih edilen yer ise Köybaşı caddesiymis, yani bizim balikcinin yeri;)

3 yorum:

Damla Cihangir dedi ki...

Bir kez daha afiyet olsun! Artik biz Xmas'ta gelince bizi de goturursunuz degil mi Gozde Hanim :) Bakalim buradaki balikcilar gibi mi...peh benim ki de laf mi! Buradaki balikcilarin atalari zaten Yenikoy, Rumelihisari, Arnavutkoy'den... :) opuyorum cok!

Gözde Otman dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
tolga dedi ki...

sandal balık evini anlatmakla deil yaşamak tatmak lazım...hayat kısa ve bu gibi mekanlar çok az ve sınırlı...bilmeyenlere tavsiye :)