16 Kasım 2008 Pazar

Abracadabra


Gecen hafta Yenikoy ile basladigim bogaz turuma, bu hafta Arnavutkoy ile devam ettim.

Anadolu Hisari'ndan Emirgan'a 10 dakikada vapurla gecerek basladigim gune, yagan yagmura, camur sicratan arabalara ragmen acayip mutlu bir baslangic yaptigimi soyleyebilirim. Kopruyu arabayla gecmek yerine bogaz yolunu minik bir tekneyle gecmek, bogaz kenarina dizilmis yalilari disardan bir bir seyretmek acayip huzur verdi. Her seferinde keske hergun karsiya boyle gecebilsem, keske araba kullanmaya mecbur kalmasam diye dusunmeden edemiyorum. Vapur sonrasi, Emirgan'dan Arnavutkoy'e otobusle gectim, ve Ipekle bulusmak uzere anlastigimiz restorani, duragin sag arkasinda elimle koymus gibi buldum.

Geleneksel ve deneysel oldugunu soyledikleri mutfak konsepti dolayisiyla Abracadabra ismini almis bir restoran dusunun. Mutfak anlayışı, Anadolu’nun dört bir tarafından ve köy pazarlarından toplanan çok zengin bir yelpazedeki katkısız malzemelerin kullanimini temel aliyor. Dört katlı bu tarihi yalıda, her şey sanatla yoğurulur ve tutkulu bir aşkla pişirilir, içine ruh katılır deniyor. Bu kadar lafin ustune de, iyi yemek uzun zamanda hazirlanir, haberiniz olsun diye ekleniyor. Oldukca iddialilar yani;)

Neyse bar, mutfak, yemek odasi ve salon diye ayrilmis 4 kat ustune kurulmus Abracadabra. Biz yemek alacagimiz icin yemek odasi katina gectik ve ayni bir ev gibi dosenmis, farkli mobilya kullanimi ile renklendirilmis minik alana yerlestik. Ara sira bulutlarin arasindan yuzunu gosteren gunesin gozume girmesine aldirmadan, menunun icinde kayboldum. Yemek isimleri yabanci, fiyatlarda biraz yuksek! oldugundan menude uzunca bir sure goz gezdirdikten sonra, az balik corbasi ile basladik, guvecte karidesli manti ve thai usulu bonfile ile devam ettik. Baslangicta gelen taze misir ekmegi, ispanakli ekmek ve kepeklilerle gelen zeytinyagi ile mestolduktan sonra, tuzlu ve acili corba acayip guzel geldi. Giris o kadar basariliydi ki, onlari takip eden yemekler icin de yuksek bir beklentiye girdik ama Thai usulu bonfileden zencefil tursusu cikinca, Ipek baya bir hayal kirikligina ugradi. Bende guvecte karidesli mantiyi begendim ama yine de.. sanirim daha farkli bir seyler bekliyordum.





Yine de ortamin enerjisi, yalinin konumu ve baslangiclarin basarisi dolayisiyla, oldukca iyiydi. Belki ana yemekler yerine, baslangic menusunden devam etseydik, her sey daha da guzel olabilirdi...

1 yorum:

Gözde Otman dedi ki...

haha, tesekkur ederim! yemek seridinin ortasindakinin senin oldugunu da belirtmeden gecemeyecegim;) tekrar tesekkurler beni oraya goturdugu icin;)