11 Haziran 2010 Cuma

Işığın Gücü Adına

Borusan Müzik Evi'nde yeni bir serginin açılışı olduğunu ve sergide bir çok sanatçının birbirinden etkileyici entelasyonları olduğunu duyup bir de açılışa davet edilince, daha önceden gitme fırsatını bir türlü yaratamadığım etkileyici yapının yolunu tuttum. Küratörlüğünü Richard Castelli’nin yaptığı sergi madde ve ışığın işbirliğine dayalı deneyimler sunuyormuş dediler. Kiminde Madde Işık’a, kiminde Işık Madde’ye dönüşüyormuş. Gerçekten de öyleydi, baştan sona gezmesi merak uyandırıcı ve eğlenceli...



Her katta farklı projelerin görülebileceği sergi Türkiye'de görmeye pek alışık olmadığımız türden. 1. katta bulunan 'Kuşatılma' projesi, 100den fazla mekanda 360 derece yapılmış çekimleri ile profesyonelce yapılmış ses kayıtlarının birleşmesinden oluşuyor ve insanı bir fotoğrafın yapabileceğinden çok uzaklara götürüyor, çevreliyor. KALAN müziğin projeye desteği de yadsınamaz cinsten. Proje yürütenlerden Sarah Kenderdine ise çok mütevazi ve sempatik bir kişi. Açılış sayesinde tanışma şerefine de eriştik kendisiyle.

Diğer katlara gelecek olursak... Onlar hakında ayrıntılı bilgi vermiyorum, sadece 1-2 kelime ile özetliyorum. Mrv 'Çıldırırsın!' dedi ama 2-3. katta olan havuzu kolonlarıyla eve götürmek istedim, 4. katta olan 'Mom' projesini ise acayip kıskandım. Hele 5. kata geldiğimizde bizi karşılayan 'Matrix II' interaksiyona girebildiğimizden olucak favorim(iz) oldu. Katı farklı yönlerde defalarca arşınladıktan sonra, ben ortalığı dağıtmadan çıkmamız gerekti... 6. kat projesi ise bana az biraz ağır geldi.

9 Ekim'e kadar sürecek sergiye mutlaka gidilmeli. Hatta bana bir kere yetmedi, ziyaretimi ne zaman tekrarlasam diye düşünüyorum. Sergi çıkışı Lebnon'da baş aşçının tavsiyesi ile 'Hurmalı Tavuk' yemekte aynı şekilde tekrarlanabilir. Kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi! Hurma tavuğa nasıl bu kadar yakışabilir?

5 yorum:

Jane Jones dedi ki...

hastasıyım böyle yazıların. hemmen görülecekler listesine yazdım bunları.

Gözde Otman dedi ki...

o hissi yaratabildiysem, ne mutlu bana! ;)

Jane Jones dedi ki...

ben hep sayende bir şeyler öğreniyorum. altta kalmak istemem :P şaka bir yana beni son zamanlarda en çok mutlu eden mekan, belki biliyorsundur ama ben eski bir mekan olmasına rağmen yeni keşfettim: http://www.natureandpeace.com gayet etobur olmama rağmen vejetaryen menüsündekilere bayıldım. :)

Gözde Otman dedi ki...

bilmiyordum öğrendim;) en kısa zamanda gitmeye çalışacağım. hem ben vejetaryen pek severim.. bak şimdi daha da çok merak ettim!

Josephina Finchworth dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.