19 Eylül 2009 Cumartesi

Sokak Sergileri

Bodrum'dan döndüğümden beri, adeta yaz bitti benim için. Yine işle güçle uğraşmaya başlayınca, vücud saatim otomatik 8'e kurulunca, tshirtle gezmeyi bırak kaloriferi açmaya kalkınca, kafamdaki 'yaz bitti' fikri pekişti. Yine de hüzünlü değilim. Yaz başında yaz beni nasıl heyecanlandırıyorsa, şu an sonbahar içinde aynı şeyleri hissediyorum. İstanbul her geçen gün daha hoş gözüküyor gözüme. Tatil yüzü görmüş mutlu insanlar şehire döndü, yine, yeniden İstanbul müzeleri ve sergileri gezilmeyi bekliyor. Geldiğim hafta, yolda yürürken insanın karşısına çıkacak türden iki sokak sergisi ile karşılaştım bile, Alexander Berg'den One Shot İstanbul ve Tino Soriano'dan National Geography için Kardelenler. Sanırım İstanbul'da insan sergilere gitmese bile, onlar isteyenin ayağına kadar geliyor.



One Shot İstanbul, Alexander Berg'in 2009 Ocak ayında yürüttüğü, ben ve arkadaşlarımın da bir parçası olmayı düşündüğü bir fotoğraf projesiydi. Biz gerçekten kimiz? Birey ve toplum olarak kimiz? gibi soruları sorgulayan seri, One Shot New York ve One Shot Pekin'den sonra hayata geçirilen bir İstanbul projesi. Sanatçının çalışma şekli, adından anlaşıldığı gibi her portre için sadece tek kare film, tek poz ile tek çekim yapması. Çekimlere katılmak ücretsiz ve proje herkese açık bir projeydi. Sanatçının kendi deyişi ile, kapısı kentin sakinlerine, gezginlere, gençlere, yaşlılara, ailelere, bekarlara, muhafazakarlara, eksantrik insanlara açıktı... Neyse sonuç olarak aylar sonra merakla beklediğim sergiye, The Marmara Taksim'deki bir açılış kokteyli ile start verildi. Damla, Pelin ve ben orda hazır bir şekilde yerimizi almıştık ki, serginin esasında metronun içinde olduğunu öğrendik. Açılış mekanında bir kaç örnek çalışma vardı sadece. Şu aralar Aşk'ı okuduğumuzdan mıdır nedir, bir semazenin fotoğrafı beni çok etkiledi. Diğer bütün fotoğraflarda çok hoş, hepsi inanılmaz duygu yüklü geldi bana. Gözler, dudaklar, kırışıklıklar, hepsi çok sıcak, çok yakın...



Ertesi gün, Galatasaray Lisesi'nin ordan geçerken Yapı Kredi'nin önünde Kardelenler karşıladı bu sefer bizi. National Geography fotoğrafçılarından Tino Soriano'nun çektiği fotoğraflar, öncelikle projenin amacı, sonra Soriano'nun yakaladığı duygular ve oluşturduğu başarılı kadrajlar bakımından görülmeye değer. Ailelerinin maddi yetersizliği nedeniyle öğrenimlerine devam edemeyen kız çocuklarına eğitimde fırsat eşitliği sağlanmasını ve kızlarımızın meslek sahibi, ufku açık bireyler haline gelmelerini amaçlayan proje, Türkiye için çok anlamlı. Hatta değeri paha biçilemez...

Hiç yorum yok: