12 Mart 2009 Perşembe

Slumdog Millionaire



81. Oscar Akademi Odul toreninin yildizi Slumdog Millionaire olunca filmi izlemek allahin emri oldu. Film bir cok alanda oduller kazanip, bu kadar meshur olmasa ben hayatta niyet edipte bu filme gitmezdim. Gerek kaba taslak konusu, gerek afisi beni yanlis yonlendirirdi ve filmden mahrum kalirdim. Neyse ki kendisi odule boguldu, sinema salonlarimizda tekrardan boy gosterdi ve benim izleme zevkine erismeme vesile oldu.

Filmin yer yer gozumuze sokulan rengarenk olmasina ragmen ic karartici ve kaotik arka planini olusturan Mumbai sokaklari goruntulerini, hintli genc oyuncu kadrosunun enerjisini, bir yarisma programi araciligi ile Jamal'in hayatindan kesitlerin parca parca aktarilis seklini ve elbette sosyal, politik ve ekonomik olaylarin insanin hayatini nasil sekillendirdigini gosterisini cok begendim. Cogu zaman Jamal'in hikayesindeki olaylar insani icini acitsada, seyirciyi gulumseten detaylar filme o kadar guzel serpistirilmis ki hikaye oldukca surukleyici bir hal almis. Sinema salonundan kaynaklanmis olabileceginden suphelendigimiz filmin acayip yuksek sesi, aslinda hiperaktif Mumbai sokaklariyla da iyi bagdasmis.

Trainspotting'in de yonetmeni olan Danny Boyle tarafindan yonetilen Slumdog Millionaire; en iyi film, en iyi uyarlama senaryo, en iyi görüntü yönetmeni, en iyi ses miksajı, en iyi kurgu, en iyi müzik ve en iyi orjinal sarkı dallarında Oscar aldi ya, bence bu bahsi gecen konularin hepsinin hakkini da sonuna kadar vermis.

Oldukca heyecanli ve surukleyici bir film, henuz izlemeyenlere tavsiye edilir.

Hiç yorum yok: