19 Mart 2009 Perşembe

AKICI - YOĞUN

Sabanci Universitesi'ndeki son yilimda, zamanimin buyuk kismisini Anadolu Hisari-Kurtkoy arasinda yollarda (neyse ki kendi arabamda) cogunlukla trafikte geciren bir kisi olarak, yaratici cozumler gerektiren fotograf ve grafik projelerimin cikis yolunu cogunlukla trafikte buldugumu farketmem uzun surmedi. Fotograf dersi icin final projemi "Trafik" basligi altinda yaptim, proje dersine Kadikoy-Taksim hattindaki ulasim seceneklerini anlatan bir flash arayuzu hazirladim. Hatta bu projede fotograftan videoya transfer oldum; yoldaki dolmuscularla röportaj yaptim, vapur ve tunel keyfinini anlatan (daha sonra hizlandirilmis) kamera cekimlerinden ve Yuksek Kaldirim'dan yukari yurume opsiyonlarina kadar mini filmler olusturdum.

Dünyaca ünlü fotoğraf sanatçılarının ve küratörlerin sergi ve projelerine evsahipliği yapan İFSAK 1. Uluslararası İstanbul Fotoğraf Bienali icin, Murat Germen’in küratörlüğündeki “Kent ve Aidiyet” projesine "Bilinmeyen" isimli bir calisma ile katildim. “Kaos” ana kavramı yanında “kimlik” ve “bellek” alt kavramları göz önünde tutularak İstanbul’a karşı olan aidiyetleri /aidiyetsizlikleri fotoğraf aracılığıyla ifade ettigimiz bu calismada benim cozumum yine yollardan gecti.


Bilinmeyen / Gözde Otman / Kent ve Aidiyet

İstanbul’u, dışarıdan gelenlere heyecan verici kılan da, içinde yaşayanlara acı çektiren de bu şehrin kaotik yapısının altındaki önceden tahmin edilemez oluş özelliği çoğu zaman. Yani İstanbul'u heyecanlı kılan onun bilinmezliği, içinde yaşanan olayların önceden kestirilemez oluşu bireyler için. İstanbul’da hayatımızın bilinmeyen tarafı, kafamızda karmaşık bir denklemin X’i gibi.

Neyse sonucta farkettim ki, nefret ettigimi zannettigim takintimdan zevk almaya baslarken elimde acayip bir "Istanbul'da Ulasim" arsivi olusmus. 15 gunde bir yeni bir yarisma konusu belirleyen Fototrek'in yeni konusu da, "Istanbul'da Ulasim" olunca surekli kafamdan gercirmeme ragmen pas gectigim fotograf yarismalarindan birine katilmaya karar verdim. Sonuclar mutluluk verici...


Birinci : Gözde OTMAN / AKICI - YOĞUN


İkinci : Burak ÜNAL / VAPUR


Üçüncü : Engü BALKAN / Metroda Farklı Olmak

Bana inanan, beni hep destekleyen tum dostlarima, yeni yarismalardan haberdar edip katilmam icin israr eden Mrv'ye ve blogunda bana yer verip gururlandiran (kendi bloguma yazmadigimi farkettiren!) Mrl'ima tesekkuru borc bilirim.

2 yorum:

mrlmrl dedi ki...

Mütevazi ötesi biri olaraktan senin fotoğraf birinciliği haberini asla buraya yazmayacağından korkmuştum. Neyse ki yazdın. Yine en mütevazi halinle tabii ki! :) ''Sonuçlar mutluluk verici...'' :D Başkası olsa ''Olleeyyyy!!!1.oldum!'' diye zıbıtabilirdi.

Böylesi daha iyi bence, yani senin gibisi, hep böyle kal Köstemim!

Önceden farketmediğini farkettirebildiğim için ''Ne mutlu bana''.D

Damla Cihangir dedi ki...

Canim benim,

Kusura bakma yeni farkediyorum bu guzel haberi!
harikasin! Tebrik ediyorum! Bu resmin bende de var bu arada :)))) ne kadar sevindim anlatamam!!!
Her zaman yanindayim ve de biliyorum ki bu gorecegimiz nice basarilarin daha baslangici ;)
opuyorum!