11 Ekim 2008 Cumartesi

Kiki's Delivery Service



Eiko Kadono'nun ayni isimli romanindan alinmis 1989 yapimi Hayao Miyazaki eseri. Disney ve Studio Ghibli ortakliginin ilk urunu. Kiki, 13 yasinda 1 yilligina cadilik egitimini almak icin farkli bir sehire gitmeye hazir genc bir kiz. Jiji de onu nerdeyse hic yalniz birakmayan oldukca konuskan ve akli basinda siyah kedisi. Ikisinin, Kiki'nin annesinin supurgesi ve babasinin radyosu ile baslayan sakarlik dolu macerasi, Kiki'nin her gecen gun yaptigi yeni dostluk girisimleriyle kendi yolunu cizmesini sagliyor.

Miyazaki'nin butun filmleri guzel ama nedense Kiki'ye daha bir yakinlik hissettim. Hatta Jiji gibi bir kedim olsun istedim (corap duymasin) Heralde filmin yeni bir baslangic ustune donmesi beni kendine cekti. Belki 13 yasinda degilim ama ... Ne de olsa; insanlar aldiklari sorumluluklarla olgunlasiyor ve ne kadar erken baslarlarsa o kadar hayatta basarili oluyor. Hayat goz acip kapiyincaya kadar ellerimizden aktigina gore, bir an once neye girisecekse insanin adim atmasi gerekiyor.

"..Kizim sana soyluyorum, gelinim sen anla", aslinda benim burda soylemek istedigim. Ayrica bu sozu kendine soyleyen ilk insan olabilirim;)

Hiç yorum yok: