1 Eylül 2008 Pazartesi

Şirin Sebzeli Döner

Sabahtan aksama evde oturmaktan, sicaktan dolayi kafami disari uzatamamaktan bunaldim. Bir senedir Milano'nun denizsiz bir sehir olmasindan yakindiktan sonra, nerdeyse elimi uzatsam denize degebilecegim bir yerde yasiyorum ve bazen butun gunumu denizi gormeden gecirebiliyorum, farkina bile varmiyorum. Bunu her farkettigimde, kumsala kosmak istiyorum ama maalesef, 3 hafta oldu, hala bir hareketlilik yok. Denizle butun iliskim, uyandigimda denizin beni adeta bir göl gibi karsiladigi gunlerde bir kac kulactan ibaret (ki bu da, iki elin parmaklarini gecmez sanirim..)

Babaannemi sanirim su anda daha iyi anliyorum. Bizimle gelip kalmasi icin her israr ettigimde, cok sicak oldugundan yakinip gelmeyi reddetti kendisi. 'Babaannecim evde klimamiz var, serin serin oturuyoruz' dedigimde de, 'hem oraya gelicem, birde eve mi kapanip oturucam?' diye de son noktayi koydu. Su anda eve kapanmis oturuyorum, disari cikabilmek icin aksamustunun gelmesini bekliyorum.



Butun bir gun evde oturduktan sonra, dun aksam, annemin ani karari ile kendimizi disari atmaya karar verdik, ve Bodrum yollarina dustuk. Cunku bu sene ben Bodrum'un meshur sebzeli dönerini atlamisim. Islerimizi halledip, Bodrum'un icine indigimizde saat gece 10 bucugu bulmustu. 31 Agustos itibari ile sokaklarin bosluguna tanik oldum. Akbaba gibi musterilerin uzerine atlayan esnaf icin belki uzucu bir durum olabilir ama, benim icin cok ferahlatici oldu bu. Azmak Basi mevkiindeki Şirin'e giderken, ne yalan soliyim benim aklimda hala kumpir yemek vardi cunku uzun suredir cig et gormeye dayanamayan ben, her gun yeni huylar ediniyorum, ve artik disarda pisen ete de bakamiyorum, dolayisiyla canim doner yemek istemiyor. Napiyim canim cekmiyor. Mumkunse arka tarafta pissin, ben gormeyeyim diye dusunuyorum hep. Sonuc olarak, cok avrupai oldum diye, annem benimle dalga gecti ve bana da pide doner siparis etti. Bende dondum donere arkami, hapur hupur indirdim mideme:) Bir cok yerde okudugum seylere (yok efendim, daha az et koyup, kar ediyorlarmis, bu ne perhiz, bu ne lahana tursusuymus...) katilmiyorum, sularin akan sebzeler ile pisen etin daha leziz oldugunu dusunuyorum, en azindan bana oyle geldi:)

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Size dönerimizden yedirebildiysek ve sevdirebildiysek ne mutlu bize ve annenize ayrı ayrı teşekkürlerimizi iletiyoruz. biz 22 yıldır bu işi yapıyoruz ve müşterilerimizin memnuniyeti bizim için çok önemli... Tekrar teşekkür eder bodrumdaki yeni şubemizede cayımızı içmeye ve dönerimizi içmeye bekleriz carşı mah. 7.sok.no:41 ziraat bankası karşısı

KORAY ŞİRİN